چه امکاناتی هر سایت باید داشته باشد؟

علیرضا
alireza Follow
14 Sep 2013
چه امکاناتی هر سایت باید داشته باشد؟

در بسیار از پروژه ها که تا به حال انجام داده ام. زمانیکه با مشتری صحبت میکنم، مشتری هیچ تصوری از ویب سایت ندارد و این وظیفه ما است که حداقل نیاز هایی را در هر ویب سایت می باشد را برایش توضیح بدهیم.

البته نیازهای هر ویب سایت متفاوت به سایتی دیگر می باشد. و هر چه که ما مشتری درخواست سرویس بیشتری کند مطمینا هزینه پروژه و مدت زمان انجامی ان بیشتر می شود.

 

۱) لینک به صفحه اصلی

بهتر است در تمام صفحات سایت شما لینک صفحه اصلی سایت وجود داشته باشد تا اگر کاربر در صفحه ای از سایت شما گم شد و یا خواست با سایت شما بیشتر آشنا شود یا دلایل دیگر خیلی راحت بتواند به صفحه اصلی مراجعه کند. البته داشتن یک سایت مپ یا نقشه ای از سایت به گوگل برای دسته بندی صفحات شما بسیارکمک می کند و باعث می شود که گوگل سایت شما را از نظر کد نویسی خوب ارزیابی کند و رتبه ای بالاتر به شما بدهد.

۲)صفحه تماس با ما

بهتر است یک صفحه به نام صفحه تماس با ما ایجاد کنید و اطلاعات تماس خود را اغم از تلفن تماس، ایمیل، آدرس خود را در آن قرار دهید. این نکته را به یاد داشته باشید که هرچه این اطلاعات دقیق تر باشد بازدیدکننده بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد.

۳)صفحه درباره ما

وجود یک صفحه درباره ما در سایت شما الزامی نیست اما بهتر است این صفحه را ایجاد کنید و اطلاعاتی در مورد کسب و کار و سایت خود در آن یادداشت کنید.

۴)مطالب سایت به صورت دسته بندی و مرتب شده

سعی کنید قبل از اینکه نوشتن خود را در سایت شروع کنید کتگوری یا دسته و ساب کتگوری مطالب خود را ایجاد کنید. در این صورت مطالب هم سرجای خودشان قرار میگیرند و همه چیز مرتب است و کاربر برای پیدا کردن مطلب خودش به سراغ دسته مورد نظر میگیرد.

۷)آمار بازدیدکنندگان

مهترین چیز برای یک مدیر سایت این است که بداند آمار بازدید از سایتش چه تعداد است. هرچه این تعداد بیشتر باشد مدیر سایت خوشحالتر میشود پس در سایت خود از امارگیر استفاده کنید و آمار خود را کنترل کنید. امار هم به گفته یکی از دوستان در گوگل پلاس بهتر است به صورت محرمانه فقط برای مدیر سایت باشد. برای دریافت کد آمارگیر هم میتونید از سایت هایی مثل گوگل انالیتیک استفاده کنید.

۸)ابزار جستجو

ابزار جستجو هم یکی دیگه از ابزارهایی است که لازم است تو سایت وجود داشته باشه تا کاربر بتونه به مطلب مورد نظرش دستیابی پیدا کنه اما به انتقاد یکی از کاربران تا وقتی که مطالب و محتوا سایت به حدی که نرسیده که نیاز به جستجو داشته باشه لازم نیست.

۹)ابزار به اشتراک گذاری

حتما شما هم با انقلاب رسانه های اجتماعی آشنا هستید. رسانه های اجتماعی تاثیرات بسیاری را در جوامع گذاشته است. در حال حاضر اشتراک گذاری تو سایت هایی مانند فیس بوک ، گوگل پلاس و توییتر مهم شده چون از نظر گوگل تو سئو مهم است و یکی از دلایلی که باعث بیشتر شدن بازدید سایتتون می شود همین به اشتراک گذاری ها می باشد.

۱۰)عضویت

عضویت هم میتونه از اون دسته اجزایی باشه که بودنش تو سایت لازمه، با عضویت میتونید اطلاعات کاربرتون رو بگیرید و با رضایت اون بهش ایمیل های تبلیغاتی بفرستید.


Leave a Reply

Logged in as alireza. Edit your profile. Log out? Required fields are marked *