ویژگی های یک هاست خوب

ویژگی های یک هاست خوب

علیرضا
Follow alireza
14 Sep 2013

طراحی و پياده‌سازی صفحات وب‌سايت، تنها بخشی از مراحل راه‌اندازی يك وب‌سايت است. گام مهم ديگری كه در اين راه بايد بپيماييد، ثبت‌نام سايت، و انتخاب يك ميزبان مناسب برای سايتتان است. اگر چه اين كار می‌تواند در چند ساعت نيز انجام گيرد، اما بايستی توجه كرد كه اشتباه در انتخاب هاست باعث افزايش هزينه‌ها، و حتی به هدر رفتن زحماتی شود كه برای طراحی و تبليغ آن كشيده شده است. در زیر ویژگیهای یک هاست خوب آمده است

حال باید به سوالاتی که برای انتخاب یک هاست یا میزبان مناسب مطرح میشود پرداخت.

۱ )‌ هاست ارزان یا گران

شاید با اولین چیزی که روبرو میشوید قیمت های متفاوت برای یک پلان خاص است. مثلا ۱۰۰۰ مگابایت فضا با ۱۰ جیبی پهنای باند ماهیانه در یک سایت سالیانه ۵۰ دالر و در سایت دیگر ۱۰۰ دالر و یا حتی در سایت۳۰ دالر باشد.بازی  قیمت پایین را نخورد چون هیچ ارزانی بدون دلیل نیست و از این طرف هم زیادی ولخرجی نکنید و زیر بار قیمت های زیاد نروید. قیمتی را انتخاب کنید که به قول معروف با عقل جور بیاید.

هاست هایی هم که ارزان است شک نکنید که پشتیبانی خوبی ارائه نخواهند کرد و یا یک روز در میان وقتی ادرس سایت خود را در مرورگر فراخوانی میکنید میبینید که سایتتان بالا نمیاید.

۲) هاست ویندوز یا لینوکس

ویندوز یا لینوکس همان سیستم عامل هاست است که سیستم عامل ویندوز برای صفحات وبی که به زبان asp هستند مناسب است و سیستم عامل لینوکس برای صفحات php، معمولا هاست لینوکس ارزانتر از هاست ویندوز است ولی دارای امنیت بالایی می باشند.

۳) مقدار فضای هاست یا Disk Storage

ببینید حجم اطلاعات سایت خود چقدر است و با توجه به آن فضای خود را انتخاب کنید. اگر یک سایت معمولی دارید ممکن است حتی هاستی با حجم زیر ۱ جیب هم برای شما کافی باشد. گاهی اوقات بعضی از شرکت های بسته های نامحدود را ارایه میدهند. در واقع هیچگاه بسته ای نامحدود وجود ندارد فقط نظر به استفاده ای که شما میکنید بستگی دارد. این گونه هاست ها دارای سرویس بسیار بیشتر از حد نیاز شما می باشد به همین دلیل آنها را نامحدود می نامند.

۴) پهنای باند هاست یا Bandwidth

پهنای باند هاست شما یعنی مقدار اطلاعاتی که شما در طول ۱ ماه میتوانید دریافت و ارسال کنید که میزان مصرف پهنای بند هم به تعداد بازدیدکنندگان و ترافیک سایت شما بستگی دارد.پهنای باند مصرفی هاست شما در قسمت کنترل پنل قابل مشاهده است که به نظر من لازم است آن را کنترل کنید و حواستان باشد که پهنای باند تمام نشود چون در صورت اتمام پهنای باند دسترسی به سایت شما امکانپذیر نیست.

۵) آپ تایم هاست Uptime

اپ تایم هاست یعنی مقدار زمانی که سایت شما در دسترس بازدید کننده است که معمولا این زمان ۹۹% است البته شرکت هایی هم هستند که آپ تایم ۱۰۰% ارائه میکنند اما آن ها هم ممکن است روزی به مشکل بخورند.

۷) تهیه نسخه پشتیبان از هاست

به این مورد حتما توجه کنید چون در این مورد بنده تجربه بدی دارم. برای سایتی که ساعت ها وقت گذاشته بودم ولی همه‌ی زحمت ها یک شبه پرید دلیلش هم سوخت هارد و نداشتن بکاپ از آن. به نظرم هاستی را انتخاب کنید که روزانه و یا هفتگی از همه صفحات و دیتابیس سایت شما نسخه پشتیبان تهیه کند تا اگر خدایی ناکرده اتفاقی افتاد اطلاعات شما در سایت از بین نرود.

۸) پشتیبانی ، پشتیبانی ، و باز هم پشتیبانی

به نظر من مهمترین نکته در خرید هاست همین پشتیبانی آن است. همینکه به سوالات شما پاسخ دهد مشکلات را برطرف کند و در کنار شما باشد. بعضی شرکت ها تا اینکه پول شمارا میگیرند دیگر شمارا نمیشناسند. حتما نظرات مشتریان را قبل از خرید بخوانید و ببینید از پشتیبانی راضیند یا نه؟ سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که دارای پشتیبان آنلاین باشد واگر به راهنمایی نیاز داشتید و یا به مشکلی برخوردید بتوانید کمک بگیرید.

۹) چند نکته دیگر

نکات دیگری که باید در هنگام خرید هاست بهش توجه کنید اینه که هاست شما از پایگاه داده پشتیبانی کند ،امنیت خوبی داشته باشد و همچنین از فایل htaccess که توسط آن میتوان بعضی ماژول هارو روشن و خاموش کرد پشتیبانی کند. گول هدیه‌ای رایگان مثل دامنه را هم نخورید چون پولش رو از طریقی ازشما خواهند گرفت. و حرف آخر هم اینکه سعی کنید که شرکت های معتبر که خودشان رو در طی فعالیت خود نشان داده ‌اند هاست بگیرید منظورم این نیست که گران بگیرید نه با قیمت مناسب از شرکت معتبر هاست بگیرید.

اگر باز هم نیاز به مشورت داشتید با ما مشورت کنید.


Leave a Reply

Logged in as alireza. Edit your profile. Log out? Required fields are marked *

domain

host

learn

tips