۹ روش برای تقویت سیگنال و افزایش سرعت دانلود در موبایل

۹ روش برای تقویت سیگنال و افزایش سرعت دانلود در موبایل

علیرضا
Follow alireza
17 Apr 2018

طبق نظرسنجی‌ها ۸۸ فیصد از مردم از سرعت پایین اینترنت و خدمات ضعیف رنج میبرد. مطمینا هیچ چیز سختر از انتظار … انتظار …. و باز هم انتظار نمی باشد. حتما شما هم تجربه دانلود ناقص تا ۹۹٪  را دارید.

ضعیفی سرعت اینترنت دلایل زیادی میتواند داشته باشد، اما همیشه شبکه های مخابراتی مقصر نمی باشند. در این مقاله من قصد دارم شما را با ۹ روش برای افزایش سرعت اینترنت گوشیهایتان معرفی کنم.

۱.  از سخت افزار های افزایش سیگنال استفاده کنید.

در بازار دستگاهای مختلفی برای تقویت سیگنال موبایل می باشد، گاهی اوقات این دستگاه ها تا ۳۲ برابر میزان دریافت سیگنال را افزایش میدهند. به طور کل میتوان به قابلیت های این دستگاه ها اشاره کرد که شامل:

  • تقویت سیگنال های 3G & 4G برای تمام تلفن ها و مناطبق شهری و قریه جات
  • با یکبار خرید این دستگاه ها تمام عمر میتوانید از این دستگاه ها استفاده کنید
  • سازگاری با تمامی شبکه های مخابراتی

۲. نزدیکترین پایه مخابراتی را پیدا کنید

اگر میخواهید که بدون دستگاه های تقویتی سیگنال خوب داشته باشید پس باید بدانید که در کدام نقطه از خانه یا دفتر سیگنال بهتری وجود دارد. برای این کار شما میتوانید از دو روش می توانید استفاده کنیدو اولی از طریق وب سایت اپن سیگنال OpenSignal که به شما نزدیک ترین انتن مخابراتی و ساحه انتن دهی خوب و بد را روی نقشه نشان می دهد و دوم اپلیکشن های که میزان سیگنال را اندازه گیری میکنند مانند signal finder استفاده کنید.

سیگنال های مخابراتی به اساس دسی بل dbm اندازه گیری می شوند که نوعی امواج رادیویی مشابه FM/Am می باشند. تمام موبایل ها بین -50  تا -120 دسی بل سیگنال دریافت میکنند که -50 بهترین یا فول انتن میدهد و -120  هم بدترین شرایط یا هیچ سیگنال نمی باشد.

۳. موانعی که مانع جذب سیگنال می شوند را از بین راه بردارید

زمانی که بین تلفن شما و پایه مخابراتی مسیری مستقیم و بدون موانع باشد این دو به راحتی متوانند با هم ارتباط بر قرار کنند. به صورت کل میتوان این ۵ عامل را باعث تضعیف سیگنال دانست:

  • فاصله دور پایه مخابراتی
  • مداخله کننده ها خارجی مانند کوه ، ساختمان های بلند ، درخت و …
  • مواد ساختمانی مانند دیوار های کانکرتی، فلزات
  • مداخله کننده های داخلی مانند وسایل برقی و اهنربایی ، مایکروویو ، سیم برق داخل دیوار
  • اب و هوا

برای برطرف کردن این موانع می توانید از این روش ها استفاده کنید:

  • به محیط باز یا کنار پنجره بروید
  • از کنار دیوار های ضخیم یا بلند فاصله بگیرید
  • به بلندی بروید ، هرچه بتوانید از زمین بالاتر بروید مانند منزل دوم و سوم میتوانید سیگنال های بهتری و در نهایت سرعت اینترنت بهتری داشته باشید.

۴. تلفن تان را کامل چارج کنید

تعجب کردید ؟ تعجب نکنید زمانیکه تلفنتان چارج باطری کمی داشته باشد نمیتواند سیگنال را به خوبی دریافت کند به همین دلیل تمامی تلفن های جدید قابلیت power savaing mode را دارند.

۵. جلوی انتن تلفن موبایلتان را نگیرید.

اگر به یاد داشته باشید ، تلفن های قدیمی همیشه یک انتن روی خود داشت که با کشیدن آن، موبایل میتوانست سیگنال بهتری دریافت کند. در موبایل های امروزی این انتن داخل تلفن دیزاین شده است.

زمانیکه شما موبایلتان را به صورت افقی بالا میبرید، دست شما مانع از جذب سیگنال توسط موبایل می شود.

۶. از ازدحام بالای یک پایه مخابراتی بپرهیزید.

هر پایه مخابراتی میتواند به تعداد محدودی از موبایل ها سیگنال توزیع کند ، اگر شما در مکانی هستید که چندین هزار نفر به یک پایه مخابراتی متصل می باشند انتظار سیگنال خوب یا سرعت اینترنت خوب نداشته باشید. بهتر است که کمی دیرتر به اینترنت وصل شوید و یا موقیعت خود را تغییر بدهید

۷. سیم کارت خود را تغییر بدهید

اگر در خانه یا محل کار شما سیگنال به خوبی دریافت نمیکند و یا ازدحام بالای یک شبکه مخابراتی زیاد است، بهتر از از شبکه مخابراتی دیگری استفاده کنید، امروزه قیمت سیم کارت ها تقریبا به کمتر از یک دالر رسیده است ، پس اگر سرعت اینترنت خوب میخواهید بهتر است که سیم کارت خود را عوض و از شبکه ایی دیگر استفاده کنید.

۸.  نرم افزاری های اضافه رو حذف کنید.

1. نرم افزار هایی که بر روی گوشی خود نصب می کنید، به خصوص برنامه هایی که مستقیما به اینترنت متصل می شوند مانند مرورگر ها و شبکه های اجتماعی، به مرور زمان فایل هایی را در گوشی شما ایجاد می کنند که باعث می شود تا مقداری از اینترنت شما صرف فایل های ذخیره شده شود. برای حذف این فایل ها مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات – مدیریت برنامه‌ها – انتخاب برنامه مورد نظر – پاکسازی حافظه پنهان

Settings – Application Manager – [Select an App] – Clear Cache

۹. موبایل خود را عوض کنید و یا تنطیمات موبایل خود را بررسی کنید

امروزه اکثر شبکه های مخابراتی دارای خدمات 4G می باشند و بسیاری از تلفن های سابقه از خدمات 4G پشتیبانی نمیکنند. برای اینکه بفهمید ایا تلفن شما از خدمات 4G پشتیبانی می کنید با خیر میتواند به سایت GSMArena.com رفته و تمامی مشخصات تلفن خود را چک کنید.

اگر گوشی شما امکان اتصال به شبکه های (3G) و (4G یا LTE) را دارد، می توانید با تنظیم دستگاه خود، از حداکثر سرعت اینترنت استفاده کنید. برای تنظیم گوشی خود مراحل زیر را دنبال کنید.

تنظیمات – بی‌سیم و شبکه‌ها – بیشتر – شبکه‌های تلفن همراه – نوع شبکه گیرنده

Settings – Wireless & Networks – More – Cellular networks – Preferred network type

اگر شما راه هایی دیگری  که باعث افزایش سرعت اینترنت و سیگنال گیری میشود در کامنت ان را با من و خواننده های کتابچه به اشتراک بگذارید.