معرفی بهترین آنتی ویروس‌ های رایگان و قابل اطمینان

معرفی بهترین آنتی ویروس‌ های رایگان و قابل اطمینان

علیرضا
Follow alireza
11 Apr 2018

در این مطلب شما با چند نرم افزار آشنا خواهید شد که میتوانند کامپیوتر شما را از ویروس ها و ترجان ها محافظت کند, این نرم افزارها را میتوانید به صورت رایگان دانلود کنید.

با استفاده از آنتی‌ ویروس‌هایی که معرفی می‌شود می‌توانید با اطمینان و امنیت کامل از سیستم‌های خود در مقابل ویروس‌ها محافظت کنید. با توجه به تست هایی که صورت گرفته به روی آنتی‌ویروس‌ها‌، چندین نرم‌افزار وجود دارد که در مورد نحوه عملکرد و ویروس‌یابی و تعقیب و از بین بردن ویروس‌ها عملکردی قابل تحسین دارند. اما برخی دیگر از نرم‌افزار‌های تست شده واقعاْ دارای چنین قابلیتی نیستند. در آزمایش‌هایی که گروه پی‌سی ورلد با AV-Test انجام داده اند‌، حدود ۹ نرم‌افزار آنتی‌ویروس متفاوت از نظر مختلف در شرایط یکسان مورد تست قرار گرفته‌اند.

در تست هایی که برای این ۹ آنتی‌ویروس طراحی و اجرا کردند،آنتی‌ویروس‌ها را درباره مواردی مانند کشف ویروس و تروجان‌های جدید‌، گروه فایل‌ها و ویروس‌های مخرب‌، شناسایی برنامه‌های مخرب روی سیستم و غیر‌فعال‌سازی همچنین پاک‌ سازی سیستم از عناصر مخرب و مدت زمان اسکن فایل و زمان دسترسی به فایل‌ها به بحث و تحقیق و تست گذاشته‌اند. همچنین میزان سرعت عمل یافتن ویروس نیز در تمامی آنتی‌ویروس‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است‌………………………………….

کدام آنتی‌ویروس‌ها برای شما مناسب است‌؟

در مطالعات صورت گرفته آنتی‌ویروس Avast رتبه نخست را از آن خود کرد. Avast از نظر سرعت عملکرد ویروس‌یابی و بلاک‌کردن عناصر مخرب و همچنین پاک‌سازی آن‌ها از سیستم بهترین عملکرد را از خود نشان داد. در این تست رتبه دوم از آن Microsoft Security Essentials شد و Panda نیز رتبه سوم را از آن خود کرد, رتبه چهارم نیز از آن Avira , ورتبه پنجم را AVG گرفت.

 

نسخه رایگان آنتی‌ویروس Avast

فراوانی دانلود نرم‌افزار AVAST توسط استفاده کنندگان موجب شد AVAST در بین گزینه‌های مورد تست توسط کارشناسان قرار بگیرد. در عین حال با توجه به تست های صورت گرفته رتبه اول از آن این آنتی‌ویروس شد‌..

میزان واکنش موفقیت‌ آمیز AVAST به عناصر مخرب جدید به میزان ۷۸,۶ فیصد محاسبه شد. در این تست AVAST توانست ۹۹,۱فیصد از ۱۲۹۰۰۰ موارد گروهی مخرب را شناسایی کند که نتیجه مورد قبولی به شمار آمد.

AVAST توانست به خوبی موارد مخرب را پاک کند. در مدت ۹۳ فیصد از زمان ممکن این نرم‌افزار موارد مخرب را غیر فعال کرد. این نتایج نتایجی واقعی و مورد قبول برای گروه کارشناسان بود.

مدت زمان اندازه‌ گیری شده برای اسکن یک فایل دیتا با حجم ۴,۵ گیگابایت به مدت ۱دقیقه، ۳۴ ثانیه توسط AVAST اندازه‌گیری شد. محیط نرم افزار AVAST طوری است که بیشتر استفاده کنندگان پیشرفته قادر هستند از آن استفاده کنند. این پیچیدگی در عین حال برای این استفاده کنندگان مورد پسند واقع شده است و استفاده کنندگان عادی‌تر را از خود دور کرده است. گزینه اول پیشنهادی برای حفاظت از سیستم استفاده از آنتی‌ویروس AVAST است.

 

Microsoft Security Essentials 2.1

Microsoft Security Essentials 2.1 گزینه دوم در بررسی کارشناسان بوده است که در واقع ترکیبی از ابزار‌های مختلف برای فراهم آوردن امنیت از طرف شرکت مایکروسافت است.

این نرم‌افزار ابزاری مناسب و کاربر پسند است و محیط کاری آن راحت است. محیط کار آسان مناسب افرادی است که نمی‌خواهند وقت زیادی را صرف کار کردن با محیط کاری نرم‌افزار کنند. به این طریق می‌توان در مدت زمان کم از آن استفاده کرد و از آن بهره‌مند شد.

 

ابر آنتی‌ویروس Panda

اگر شما به دنبال یک نرم‌افزار با تنظیمات ساده و راحت هستید ابر آنتی‌ویروس PANDA برای شما بهترین گزینه است. PANDA به بهترین روش و در کمترین زمان ممکن تروجان‌ها را متوقف می‌کند و برای افرادی که نمی‌خواهند به طور مکرر تنظیمات آنتی‌ویروس را تغییر دهند و نظم دهند گزینه مناسبی است.

پاندا توانست ۸۵,۷ فیصد از میزان تروجان‌ها و موارد مخرب جدید را تشخیص دهد. همچنین در بین مقابله با گروهی متفاوت از فایل‌های مخرب ۹۹,۹۴ از فایل‌ها را با موفقیت شناسایی کرده است.

panda توانست تمام عناصر مخرب در سیستم را تشخیص دهد و ۸۷ فیصد از ‌آن‌ها را با موفقیت غیر فعال کند. اثرات آن‌ها را در مدت ۶۰ فیصد زمان ممکن از بین ببرد. Panda برای اسکن و کپی‌کردن و دسترسی فایل‌ها از سرعت خوبی برخوردار نیست. در تست های صورت گرفته حجم مورد نظر ۶ دقیقه و ده ثانیه به طول انجامید و زمان دسترسی نیز ۷ دقیقه و ۲۵ ثانیه محاسبه شد.

اگر سادگی برای شما از اهمیت فراوانی برخورداراست به شما پیشنهاد می‌کنیم به وسیله Panda از سیستم خود محافظت کنید.

 

آنتی‌ویروس رایگان Avira

آنتی‌ویروس Avira نرم‌افزار سریعی برای تشخیص و ازبین بردن ویروس‌ها است. با این حال هرگز شمارا برای فایل‌های امن و غیر ویروسی آگاه نمی‌کند اما در صورت دیدن و شناسایی فایل ویروسی در این زمینه سخت‌گیر است و به بدترین نحو پیگیری مسئله را دنبال می‌کند.استفاده از محیط Avira بر‌خلاف Panda بسیار پیچیده است.

آنتی‌ویروس Avira توانست در ابتدای تست حدود ۷۰,۴ فیصد به وجود ویروس‌های جدید عکس‌العمل نشان دهد که این کمی از حد متوسط مد نظر گروه محققان کمتر بوده است. نکته بعدی درباره فایل‌های مخرب بود. آن این که با وجود تمامی عناصر مخرب در سیستم مورد تست Avira توانست به ۸۰ فیصد آن‌ها پاسخ دهد و آن‌ها راشناسایی کند که این هم در جای خود از حد متوسط پایین‌تر بود.

در مورد محیط Avira باید بگوییم که هر چند استفاده از آن پیچیده است اما در عین حال از نسخه‌های قبلی بهتر و راحت‌تر است. اما همچنان به صورت حرفه یی باقی مانده است. از دیگر تغییراتی که Avira در رابط کاربری خود داشته استفاده از تبلیغات بوده است که می‌توان گفت در آنتی‌ویروس‌ها و حتی برنامه‌های دیگر این کار کمتر استفاده میشود. با این حال Avira توانست ۹۹,۷ از نرم افزار‌های مخرب در این آزمایش را شناسایی کند.

 

نسخه رایگان آنتی‌ویروس AVG
آنتی‌ویروس AVG تقریباً در تمام تست های صورت گرفته حضور داشته است و در تمام تست ها رتبه پنجم را از آن خود کرده است. آنتی‌ویروس AVG طی این تست ها توانست ۷/۸۵ فیصد از ویروس‌ها و تروجان‌های جدید را شناسایی و از بین ببرد.

همچنین طی تحقیقات چهار ماهه این آنتی‌ویروس توانست ۷/۹۸ فیصد از بین ۱۲۹۰۰۰ فایل مخرب را شناسایی کند. AVG توانست با سرعت بالا نرم‌افزار‌های مخرب را تشخیص دهد و در دو سوم زمان ممکن نرم افزار‌ها را غیر فعال کند و به بهترین روش آنها را از بین ببرد.

 

تهیه شده از http://www.techsupportalert.com/best-free-anti-virus-software.htm


Leave a Reply

Logged in as alireza. Edit your profile. Log out? Required fields are marked *