از بی نهایت فضا و سوپر سیستم ها به صورت رایگان استفاده کنید!

علیرضا
alireza Follow
13 May 2012
از بی نهایت فضا و سوپر سیستم ها به صورت رایگان استفاده کنید!

هارد دیسک شما چقدر است 500 گیگ یا یک ترا بایت ؟ این مقدار در برابر cloud computing هیچ است، فضایی را که محاسبات ابری میتوانند در اختیار شما بگذارند چند صد پتا بایت (یک میلیون گیگا بایت) می باشد. این اصطلاح را خوب به خاطر بسپارید چرا که از این به بعد در دنیای تکنالوژی بسیار مهم می شود مخصوصا اگر به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید.

به صورت بسیار ساده میتوان گفت که استفاده از نرم افزارها و منابع سخت افزاری تحت وب، این قابلیت را به شما میدهد که از هر مکانی به برنامه ها یا اسناد خود دسترسی داشته باشید، به همین سادگی!!!

کسانی که از Cloud Computing استفاده میکنند دیگر احتیاج به نصب نرم افزارها و داشتن سخت افزاری قوی ندارند کل کارها توسط ابر سیستم ها انجام می شود برای مثال میتوان به سرویس هایی چون Gmail ، Google Calendar ، Spoon ،Dropbox و Google Doc که بر اساس محاسبات ابری کار میکنند اشاره کرد .

بگذارید این موضوع را در یک مثال واضح کنم، همه ما وسایل برقی بسیار زیادی در خانه داریم و لازم نیست که هر فامیل در خانه جنراتور برق یا کارخانه تولید برق داشته باشد (که البته هنوز در افغانستان این مشکل وجود دارد!) بلکه با پرداخت پولی به دولت از برقی که در خانه داریم استفاده میکنیم در محاسبات ابری هم درست به همین حالت می باشد همه چیز در فضای ابری تهیه شده است و شما با پرداخت اندک پولی از آنها استفاده میکنید.

هدف از بکار بردن شکل ابر در محاسبات ابری، مشخص نبودن حجم و سایز آن می باشد به این معنا که ما با یک حجم زیادی از منابع و اطلاعات روبرو هستیم!

فواید محاسبات ابری

  1. هزینه های کامپیوتری کم تر
    وقتی شما یک برنامه کاربردی تحت وب را اجرا می کنید، سیستم شما می تواند ارزان تر، با یک هارد دیسک کوچک تر، با حافظه کم تر و دارای پردازنده کارآمدتر باشد تمامی عملیات بر روی ابرها انجام می شود.
  2. سرعت اجرایی بالاتر
    میزان بارگزاری اطلاعات همه بر روی ابر است به همین دلیل دیگر سیستم شما مصروف پردازش نمی شود و در نتیجه سبک تر و سریعتر میشود.
  3. برنامه ها بسیار سریع و به طور دایم آپدیت میشوند.
  4. هر نوع فرمت را میتوانید باز کنید
    نیازی نیست که نگران مسئله سازگاری فایلهایتان که بر روی کامپیوتر خود ایجاد می کنید با سایر سیستم عامل ها یا سایر برنامه های کاربردی دیگران باشید.
  5. ظرفیت نامحدود ذخیره سازی.
  6. از هر جای دنیا میتوانید به فایل هایتان دسترسی پیدا کنید
    آیا تا به حال کارهای مهم خود را از محیط کار به منزل برده اید؟ و یا تاکنون به همراه بردن یک یا چند فایل مهم را فراموش کرده اید؟ این موضوع در Cloud Computing رخ نمی دهد زیرا شما اسناد و فایل های مهم خود را همراهتان حمل نمی کنید. در عوض، این اسناد و فایل ها بر روی ابر می مانند و شما می توانید از هرجایی که یک کامپیوتر و اتصال اینترنتی وجود داشت باشد به آن دسترسی پیدا کنید.

چه کسانی باید از Cloud Computing استفاده کنند!

  1. کسانی که به طور مشترک بر روی اسناد و پروژه ها کار می کنند.
  2. افرادی که دائما در حال سفر هستند.
  3. کاربرانی که میخواهند هزینه کمتری را خرج کنند.


2 responses to “از بی نهایت فضا و سوپر سیستم ها به صورت رایگان استفاده کنید!”

  1. mehran says:

    سلام علیرضا جان
    من اسمم مهران است و در ایران زندگی می کنم و همینجا هم دنیا آمده ام
    اما هنوز شناسنامه بهم ندادند
    می خوام بیام افغانستان ؛ نظرت چیه و اینکه زبان می خونم و چند سال کامپیوتر ، اما می خوام برنامه نویسی رو بصورت حرفه ای بخونم
    اول نظرت در باره اومدنم چیه
    دوم آیا شرایط تحصیل اونجا جوره
    لطفا کامل راهنمایی کن

    ممنون

  2. mehran says:

    سلام
    من هنوز منتظر جوابم؟

    لطفا کامل راهنمایی کنید؟

Leave a Reply

Logged in as alireza. Edit your profile. Log out? Required fields are marked *