دسته بندی هکرها

دسته بندی هکرها

رمضان
Follow رمضان
14 Sep 2013

هکر کسی است که با سيستم های کامپيوتری آشناست و قادر به یافتن راه حال های خلاقانه برای حل یک مشکل رایانه ای و فنی می باشد و در کل می‌تواند با روش‌هايی خاص (بدون اجازه) وارد آنها شود… اين انسان می‌تواند خوب يا بد باشد.

دسته بندی هکر ها؟

هكرها را می توان بر اساس نوع فعالیت و دانش به 4 گروه طبقه بندی كرد كه عبارتند از:

 1- گروه نفوذگران کلاه سفید (White Hat Hacker Group )

این گروه از هکرها در واقع همان دانشجویان و اساتید هستند که هدفشان نشان دادن ضعف سیستم های امنیتی شبکه های کامپیوتری می باشند این گروه به نام هکرهای خوب معروف هستند. این دسته نه تنها مضر نیستند بلکه در تحکیم دیواره حفاظتی شبکه ها نقش اساسی دارند کلاه سفید ها دارای خلاقیت عجیبی هستند معمولا هر بار با روش جدیدی از دیواره امنیتی عبور می کنند.

2-  گروه نفوذگران کلاه سیاه (Black Hat Hacker Group)

نام دیگر این گروه  Cracker است. کراکرها خرابکارترین نوع هکرها هستند. این گروه به طور کاملا پنهانی دست به عملیات خراب کارانه می زنند. کلاه سیاه ها اولین چیزی که به فکرشان می رسد نفوذ به سیستم قربانی است کلاه سیاه ها همه ویروس نویسند و با ارسال ویروس نوشته شده خود بر روی سیستم قربانی به آن سیستم نفوذ پیدا می کند در واقع یک جاسوس بر روی سیستم قربانی می فرستند. همیشه هویت اصلی این گروه پنهان است.

3- گروه نفوذگران کلاه خاکستری (Gray Hat Hacker Grou )

نام دیگر این گروه  Whacker می باشد هدف اصلی واکر استفاده از اطلاعات سایر کامپیوترها به مقصود مختلف می باشد و صدمه ای به کامپیوتر ها وارد نمی کنند. این گروه کدهای ورود به سیستم های امنیتی را پیدا کرده و به داخل آن نفوذ می کنند اما سرقت و خراب کاری جز کارهای کلاه خاکستری نیست. بلکه اطلاعات را در اختیار عموم مردم قرار می دهند. در سال ۱۹۹۴ یک هکر ژاپنی به سایت NASA  آمریکا نفوذ پیدا کرد و تمامی اسناد محرمانـه متعلق به این سازمان را ربود و به طور رایگان بر روی اینترنت در اختیار عموم قرار داد.

4-  گروه نفوذگران کلاه صورتی(Pink Hat Hacker Group)

نام دیگر این گروه  Booter می باشد. بوترها افرادی بی سوادی هستند که فقط قادرند در سیستم ها اخلال بوجود آورند و یا مزاحم سایر کاربران در اتاق های چت شوند. کلاه صورتی ها اغلب جوانان عصبانی و جسوری هستند که از نرم افزارهای دیگران استفاده می کنند و خود سواد برنامه نویسی ندارند. ولی در بعضی مواقع همین هکرهای کم سواد می توانند خطرهای جدی برای امنیت باشند.


Leave a Reply

Logged in as رمضان. Edit your profile. Log out? Required fields are marked *